first_img RSF_en Reporters Without Borders (RSF) and TV5-Monde will award their 2017 Press Freedom Prize on 7 November. The ceremony will be held as part of the World Forum for Democracy in Strasbourg and there will be three laureates, a journalist, a citizen-journalist and a media outlet. News Organisation Help by sharing this information There are 18 nominees this year, 18 journalists, citizen-journalists and media outlets that were chosen by RSF’s staff on the basis of their professionalism, independence and commitment to media freedom. Three of them will receive the RSF-TV5 Monde Press Freedom Prize in Strasbourg on 7 November.The annual RSF-TV5 Monde Prize has been drawing attention to the importance of the freedom to inform since 1992 by honouring journalists and media outlets that have made a noteworthy contribution to the defence or promotion of this freedom. Each award comes with 2,500 euros in prize money.In the journalist category: “Just two years ago, it would have been inconceivable for a journalist to be tried by a military court, but the aim of this case is to intimidate the entire profession,” Tomasz Piatek told RSF in July. An investigative reporter for the left-wing daily Gazeta Wyborcza, Piatek is facing the possibility of being prosecuted by a military court by defence minister Antoni Macierewicz over “Macierewicz and his secrets,” a book that sheds a critical light on his relations with persons linked to the Russian intelligence services. Piatek is facing a possible three-year jail sentence. He has also been the target of angry verbal attacks in the pro-government media and threats ever since his book’s publication. Mehman Aliyev is one of the pioneers of journalism and the fight for independent reporting in Azerbaijan. Resisting Soviet censorship, he and a few friends created the Turan news agency in May 1990. A generation later, Turan is the only remaining independent media outlet in a country ranked 162nd out of 180 in RSF’s World Press Freedom Index. Producing dispatches in three languages, Turan has become an essential news source thanks to the professionalism of its reporters, who don’t hesitate to cover even the most sensitive subjects. The escalating repression finally caught up with Mehman Aliyev in August of this year when he was jailed, and Turan was forced to suspend operations. Thanks to international pressure, he was freed three weeks later and he is now eager to resume his work with his team, whatever it takes.Independent journalist Rana Ayyub targeted India’s all-powerful Prime Minister Narendra Modi by conducting an undercover investigation into the origins of his power and his nationalistic discourse in the state of Gujarat. Defying the harassment and self-censorship that undermines journalism in India, her book, “Gujarat Files: Anatomy of a cover up,” challenges Hindu extremism and the caste system, shedding light on the massacre of Muslims in 2002. As a result, she has been the target of hate messages from government supporters, and has been hounded and threatened. Her commitment and situation are akin to those of Gauri Lankesh, a friend and fellow journalist who was tragically murdered on September 5, 2017.Alexander Sokolov is a Russian investigative journalist who specialized in covering large-scale corruption for the independent media group RBC. After two years in pretrial detention, he was sentenced in August 2017 to three and a half years in a penal colony on a charge of “perpetuating the activities of a banned extremist organization.” His past activism was the supposed grounds on which he was convicted, but the weakness of the prosecution case suggests that his journalism was the real reason. Shortly before his arrest, he wrote a detailed article about the embezzlement of public funds in the construction of the high-profile Vostochny Cosmodrome.A Colombian photo-journalist, Miguel Gutiérrez has captured remarkable images of the social unrest in Venezuela in 2017. Working for EFE, the world’s leading Spanish-language news agency, he has provided detailed coverage of the demonstrations that left hundreds dead and thousands injured from April to August 2017. Although he has been physically attacked and although some of his equipment was stolen while he was out reporting on May 2, he continues to working tirelessly in an increasingly polarized and dangerous environment. Based in Caracas for more than ten years, he has covered many important issues linked to Venezuela’s politics, including poverty, shortages and violence.Masoumeh Hidary, 35, runs Radio Sahar, a radio station presented by women for women. It covers issues such as violence against women, their place in society, and how they are regarded in the provinces where traditions are strongest. Hidary previously worked as a reporter and presenter for several radio stations in Herat province and for various national media including the state radio and TV broadcaster. Radio Sahar was first launched in 2004, after the fall of the Taliban government, but stopped broadcasting in 2010 because of financial and security problems. It resumed operations under Hidary’s leadership in December 2016.A leading Mexican journalist who never minces words about her country’s rulers, Carmen Aristegui anchors the CNN en español program “Aristegui” and edits the Aristegui Notícias news website. She has been the target of work-related threats and harassment for years, above all because of her acerbic criticism of the government. The files of several ongoing stories were stolen when the offices of Aristegui Notícias were burgled in November 2016. In June 2017, the government was accused of using sophisticated spyware to hack into the phones of journalists and others in order to monitor their activities. Aristegui, who had just exposed a scandal implicating the president and his family, was one of the main targets of this extensive illegal surveillance operation. The quality of her work has won her many international awards.In the citizen-journalists categoryOne of the few sources of independent reporting about human rights and civil liberties in the UAE, the blogger Ahmed Mansoor was jailed on March 19 on charges of posting false information on social networks, endangering national unity, and damaging the UAE’s reputation. In the weeks prior to his arrest, he had called for human rights defender Osama Al Najjar’s release and had condemned the 10-year jail sentence imposed on the academic and activist Nasser bin Ghaith. He received the Martin Ennals Award for Human Rights Defenders in 2015.An outspoken blogger and defender of the freedom to inform in a country where the authorities keep the population and the media under close control, Pham Minh Hoang has repeatedly been the victim of judicial and psychological harassment. Detained in 2010, he was convicted the following year of attempted subversion for blogging about education, the environment and corruption. His family was even the target of threats shortly after his release. His refusal to submit to pressure finally led the Communist Party to strip him of his nationality in violation of the constitution, and to deport him in June of this year. Now in exile in France, he is trying to recover his nationality and return to his family in Vietnam.The founder and editor of JamiiForums, East Africa’s leading online platform for anonymous citizen-journalists and whistleblowers, Maxence Mello is currently being prosecuted by Tanzania’s judicial authorities in a bid to make him reveal the identity of its contributors. The mainly Swahili-language website has helped to expose corruption scandals involving leading privately-owned companies with links to the government. It protects the identity of its contributors from the public but conducts extensive checking in order to prevent misinformation. According to Mello, more than half of Tanzania’s parliamentarians are subscribers and several journalists have used information posted on JamiiForums as the basis for articles about corruption.Arrested in December 2013, Tehran-based photographer Soheil Arabi was mistreated and subjected to solitary confinement for two months to force him to confess to involvement in creating a Facebook network that blasphemed Islam and criticized the government. A long judicial saga ensued in which he was initially sentenced him to three years in prison, 30 lashes, and a heavy fine. A few months later, he was retried and sentenced to death, but the death sentence was eventually overturned and in September 2015 he was sentenced to seven and a half years in prison. In July of this year, his wife was arrested and was held for eight days, and she is still being subjected to threats and harassment. Arabi began a hunger strike at the end of August. In the media categoryThe online newspaper Mada Masr is a key source of news about Egypt for both Egyptian and international readers, covering sensitive subjects usually unacknowledged by other Egyptian media. It was launched in 2013 by a group of young journalists who had learned their trade at Egypt Independent, a newspaper that was shut down after publishing an article criticizing the armed forces. Produced in Arabic and English-language versions, Mada Masr is now also censored because it strives to provide concerned reporting from an independent viewpoint. It was one of the first websites to be hit in May 2017, when the authorities began imposing a digital blackout that is now blocking access to hundreds of sites within Egypt. Since then, Mada Masr has also been posting its articles on its Facebook pageThis independent Arabic-language newspaper was the last bastion of free speech in the Kingdom of Bahrain, where outspoken journalists and commentators are persecuted and risk long jail sentences on trumped-up charges. After being in the regime’s sights for years, Al-Wasat has been closed arbitrarily since June 5 for “repeated law-breaking.” It is accused of inciting divisions and trying to undermine Bahrain’s international relations in an article about the recent protests in Morocco. The newspaper has been shut down several times since its creation in 2002, but was more recently forced to fire all of its staff (more than 160 employees), which has endangered its chances of survival. Launched in 1993 with the aim of contributing to the advent of a free press in Cambodia, the Cambodia Daily has just been forced to close by the government’s fiscal harassment, printing its last issue on September 4. Publishing in both English and Khmer, it was a source of independently reported news and information for nearly a quarter century in a country where most of the media follow government directives. Its 30 or so staff members never hesitated to expose cases of corruption or attacks on the environment. It finally fell victim to a new offensive against media freedom launched by Prime Minister Hun Sen’s government in the run-up to a general election in 2018. The newspaper still has an online presence.Created in 2002 in the southern mining town of Ilakaka, Radio Jupiter is one of Madagascar’s few independent radio stations. Its founder, Fernand Cello, has never stopped exposing collusion between the local authorities and privately-owned companies. The station fell victim to an arson attack in 2005 but managed to reopen in 2012. It was deprived of power in August 2016 after criticizing the local power company but was able to continue operating by acquiring solar panels. After Cello accused a mining company, Gondwana, of operating illegally, the police confiscated the radio station’s transmitter in December 2016 and the authorities opened proceedings against Cello on a charge of “inciting rebellion.” Arrested after being hospitalized in May 2017, he is still in prison pending his judgement. Charges have meanwhile been brought against Gondwana.Founded in 2003, the weekly magazine Río Doce is based in Sinaloa, a Mexican state that is disproportionately affected by organized crime. Produced in print and online versions, it specializes in investigative and in-depth reporting. Because of its independence and its critical views, many of its journalists have been threatened and it has been publicly denigrated by the Sinaloa authorities. On May 15 of this year, masked gunmen killed one of the magazine’s founders, Javier Valdez Cárdenas, who was also an AFP reporter. His death sent a shockwave through Mexico and prompted many demonstrations of solidarity with Río Doce’s journalists.Factum is a Salvadoran online magazine that was launched in 2014 by two journalists, one specialized in covering culture and entertainment, the other in covering corruption and drug-trafficking. In August of this year, it published an investigative report entitled “Inside the police death squad,” claiming that a group within the police was summarily executing members of “pandillas” (criminal gangs). The judicial authorities launched an investigation in response to the magazine’s allegations. But the report also triggered smear campaigns, harassment, intimidation, and death threats against the journalists at Factum and El Faro, a publication that picked up Factum’s story. Some of the threats came from groups linked to the police.The fight for independently reported news and information is the driving force behind Medyascope, an online platform launched in September 2015 by leading journalist Ruşen Çakır, whose motto is “Because it’s free.” Medyascope aims to combine new technology with the best reporting standards to reopen a public debate that is largely suppressed in Turkey, which is ranked 155th out of 180 countries in RSF’s 2017 World Press Freedom Index. It uses videos that are broadcast online and made available as podcasts to give a voice to journalists marginalized by the government’s crackdown, and to citizen-journalists. Its programs quickly became structured, and include sections on a wide range of subjects such as politics, society, culture, and sport. Some of its programs are available in Kurdish, German, French and English. They include a weekly English-language podcast called “This Week in Turkey.” October 25, 2017 – Updated on October 27, 2017 18 journalists and media outlets nominated for 2017 RSF-TV5MONDE Prizelast_img read more


first_img The new boss believes young players like Jack Grealish must show their worth first before being guaranteed a spot in his team. Garde takes charge for the first time on Sunday when rock bottom Villa host the Barclays Premier League leaders Manchester City. Press Association Grealish, 20, was given a prominent role under former boss Tim Sherwood but has struggled for form this season and Garde insisted the midfielder and others must knuckle down. Garde said: “Jack is among the young players. He will have an important role for Villa. There is quality in other players as well but what is important in football are two things. “The first one is talent, if you’re not talented you have no chance, but talent without hard work is nothing. “In modern football young players seem to be very impatient. Sometimes this is not their fault. This is the fault of the people around them because they play, one, two or 10 games and suddenly they are not good enough to play and everything collapses.” Garde has Micah Richards available after suspension to face his former club while Idrissa Gana could return after being rested. Villa have lost their last seven games and Garde replaced the sacked Sherwood this week in his first role since leaving Lyon in 2014. City are unbeaten in their last eight outings in all competitions but Garde believes Villa can upset the odds and shock the leaders. “Sometimes when you believe what you can do maybe things can turn on your side,” he said. “It’s a tough game to start but they are top of the league and we are bottom. They are unbeaten for eight games and played very well in Sevilla. “I would say we have nothing to lose but we are not going into the game saying we have already lost.” center_img Remi Garde has told Aston Villa’s stars to prove they are up to their relegation fight.last_img read more


first_img Italian bookmakers face cruel summer as ADM sanctions shop closures July 27, 2020 Share Di Maio’s man Giacomo Lasorella takes leadership of AGCOM August 17, 2020 After decades of decline, Italian horse racing has been thrown a lifeline in the form of the country’s latest Budget Law. Most notably, the turnover-based tax regime that has been so detrimental has been replaced by a new gross gaming revenue (GGR) tax.The GGR tax regime for horse racing is based on that already implemented in the sports betting sector. However, horse racing taxes – set at 43% for retail bets and 47% for online – remain significantly higher than the 18% and 22% that land-based and online sports betting has to deal with.  The situation has been further improved by the loosening of strict laws, with this liberalisation expected to lead to industry growth. Previously, betting on horses was restricted to official betting lists published by Italian gaming authority ADM, but the Budget Law has relaxed this. After sports betting laws were similarly relaxed, the Italian gaming market witnessed sizeable growth, and it is hoped it will have the same effect on horse racing. Additionally, the Budget Law postponed the country’s proposed new betting licenses, so to allow local municipalities time to change their laws accordingly. The existing betting shop and corner licenses have been extended for the full year, against the payment of an annual extension fee of €6000 per betting shop and €3500 per betting corner. A new tender for betting shops and corner licenses also aims to take in €410 million by the end of September. New ADM chief: Italy to keep strictest monitoring on gambling incumbents July 6, 2020 StumbleUpon Share Related Articles Submitlast_img read more


first_imgThree of the members have Brier experience.So does two of the first two rinks the Shypitka team plays against to open the eight-team spiel  — Craig Lepine of Langley and Mel Steffin of New Westminster.“We feel confident, we have a lot of experience on the team,” Thomson explained. “We can play an aggressive game and if we get up a little bit we have the skills to hopefully keep things pretty clean.”Day two Team Shypitka meets the other Kootenay rep in the tournament, Castlegar’s Myron Nichol.Joining Nichol is third Rick Brown, second Terry Kryzcka and lead Rob Babiarz. The Sunflower City rink opens Tuesday against Wes Craig of Victoria and Rick Pughe of New Westminster.Each team plays two games each day with the top three teams advancing to Saturday’s playoff round. Friday is set aside for tie-breakers.The top teams automatically gains a spot in Saturday’s final while the second and third squads battle to advance into the championship.“Playoffs would be ideal, finishing first would be even better,” Thomson explained.“You might get away with three losses to get into a playoff but four losses and your probably done. If you can go through with one or two losses I think you’ll have a pretty shot at finishing first.”EXTRA END: The Teresa Hiram rink of Grand Forks is the lone rep for the Kootenays in the Tim Horton’s B.C. Senior Women’s Championships held at the same time as the men’s in Trail. Hiram is joined by third Rhonda Lee Bedard, second Rose Beauchamp and lead Cindy Pettapiece. Fred Thomson would like to think all his years of competing in the Trail Curling Club would give his team the edge heading into play Tuesday at the Tim Horton’s B.C. Senior Men’s Championships.That may be the case, say, at the junior level.This is the Senior Men’s Division where skips, thirds, seconds and leads have seen more ice than an Eskimo.“It’s not going to be easy at all,” said Thomson, playing third for the Kootenay’s top seed, the Tom Shypitka rink of Cranbrook.“I understand (Trail committee) has brought in a different icemaker so he’s probably going to change up the ice somewhat.”“Plus (our rink) doesn’t see a lot of each other during the year . . . we don’t practice we don’t throw rocks together so I don’t think there will be a whole lot of home ice advantage for us.”Thomson, is joined by skip Tom Shypitka of Cranbrook, second Don Freschi of Trail and Bill King of Fruitvale.last_img read more