first_img Click here to claim your copy now — and we’ll tell you the name of this Top US Share… free of charge! Enter Your Email Address Shares in online trading platform and FTSE 250 member Plus 500 (LSE: PLUS) were well into positive territory this morning as the firm hailed an “outstanding performance” over the first half of 2020. I suspect there could be more gains on the cards over the rest of the year.5G is here – and shares of this ‘sleeping giant’ could be a great way for you to potentially profit!According to one leading industry firm, the 5G boom could create a global industry worth US$12.3 TRILLION out of thin air…And if you click here we’ll show you something that could be key to unlocking 5G’s full potential…Plus 500: market crash winnerThanks to March’s market crash and the volatility seen since, total revenue at Plus 500 rocketed 281% to $564.2m compared to the same six-month period in 2019. Earnings before interest, tax, depreciation and amortization (EBITDA) came in at $361.8m — a stonking 452% higher. Unsurprisingly, the company welcomed a huge number of new customers (over 198,000) over the half-year. Client deposits jumped from just over $467m in 2019 to $1.65bn over the period and 47 million trades were placed — a dramatic increase on the 17.5 million seen last year.For those already holding the stock, the good news didn’t stop there.Dividend delight!In addition to announcing a new share buyback programme, Plus 500 also confirmed an interim dividend of $0.95 per share. That’s a rise of almost 250% on 2019’s cash payout! It also said that it was considering paying a special dividend to holders at the end of the full year. Based on trading over the last couple of months, I think the latter is very likely to happen.It said today that customer income in the second half of its financial year so far was still “more than double that of the prior year“. Moreover, Plus 500 is absolutely rolling in money. With no debt to its name, the FTSE 250 stock had almost $588m in cash at the end of June.            The nature of its business means the firm won’t be to every investor’s taste. Nevertheless, it’s hard to be bearish on the company as things stand. Indeed, with the shares trading on just six times earnings before today’s results and the possibility that markets could remain skittish for some time to come, I certainly wouldn’t blame anyone for taking a stake now. Not quite as tastyAlso reporting today was FTSE 250 peer Domino’s Pizza (LSE: DOM). Unfortunately for its owners, the numbers weren’t quite as tasty as those offered by Plus 500 (although that’s a big ask). That said, they still looked pretty reasonable under the circumstances.Thanks to a 5.5% rise in system sales over the 26 weeks to 28 June, statutory pre-tax profit from continuing operations came in 13.6% higher at £45.8m. This was despite the company needing to remove collections during the lockdown and “some inevitable and, in certain areas considerable, incremental costs”. Looking ahead, Domino’s reported that recent trading had been “encouraging“. Another positive for shareholders was the announcement that it would be reinstating its dividend. The deferred FY19 payout of 5.56p per share will now be paid out on 18 September. But let’s not get ahead of ourselves. In line with other businesses that rely on discretionary spending, Domino’s went on to say that it was “too early to conclude how customer behaviour will evolve“. The company’s fractious relationship with its franchisees still needs to be resolved as well.Having initially bounced back to form in the aftermath of March’s market crash, Domino’s share price has now settled at roughly where it was at the start of the year. Unlike Plus 500, I can’t see a catalyst for the shares to continue rising at the current time. FTSE 250 stock Plus 500 is soaring today. I think there could be more to come Paul Summers | Tuesday, 11th August, 2020 | More on: DOM PLUS “This Stock Could Be Like Buying Amazon in 1997” See all posts by Paul Summers Paul Summers has no position in any of the shares mentioned. The Motley Fool UK has recommended Domino’s Pizza. Views expressed on the companies mentioned in this article are those of the writer and therefore may differ from the official recommendations we make in our subscription services such as Share Advisor, Hidden Winners and Pro. Here at The Motley Fool we believe that considering a diverse range of insights makes us better investors.center_img I’m sure you’ll agree that’s quite the statement from Motley Fool Co-Founder Tom Gardner.But since our US analyst team first recommended shares in this unique tech stock back in 2016, the value has soared.What’s more, we firmly believe there’s still plenty of upside in its future. In fact, even throughout the current coronavirus crisis, its performance has been beating Wall St expectations.And right now, we’re giving you a chance to discover exactly what has got our analysts all fired up about this niche industry phenomenon, in our FREE special report, A Top US Share From The Motley Fool. Renowned stock-picker Mark Rogers and his analyst team at The Motley Fool UK have named 6 shares that they believe UK investors should consider buying NOW.So if you’re looking for more stock ideas to try and best position your portfolio today, then it might be a good day for you. Because we’re offering a full 33% off your first year of membership to our flagship share-tipping service, backed by our ‘no quibbles’ 30-day subscription fee refund guarantee. Image source: Getty Images Our 6 ‘Best Buys Now’ Shares I would like to receive emails from you about product information and offers from The Fool and its business partners. Each of these emails will provide a link to unsubscribe from future emails. More information about how The Fool collects, stores, and handles personal data is available in its Privacy Statement. Simply click below to discover how you can take advantage of this.last_img read more


first_img Houses “COPY” House in el Pinar / Nicolas Bechis Photographs House in el Pinar / Nicolas BechisSave this projectSaveHouse in el Pinar / Nicolas Bechis Photographs:  Federico CairoliSave this picture!© Federico CairoliRecommended ProductsCurtain WallsJansenFacade Systems – VISS Fire EI30DoorsSky-FrameInsulated Sliding Doors – Sky-Frame ArcEnclosures / Double Skin FacadesFranken-SchotterFacade System –  LINEADoorsC.R. LaurenceCRL-U.S. Aluminum Entice Series Entrance SystemText description provided by the architects. This single-family housing project is under the cozy atmosphere of Pinar that distinguishes this private neighborhood on the outskirts of the city of Santa Fe.Save this picture!© Federico CairoliIn order to relate closely to the environment to capture its filtered light, energy and pleasant views, the house unfolds silently on the ground.Save this picture!PlanA main tectonic volume hosts the living area overlooking the syntax and articulating other parts of the program which coated in black metal sheet plug around it.Save this picture!© Federico CairoliIntimate but extroverted, it is open with courtyards as voids that catch the spirit of the place and insert it into the white and bright interior where each opening cuts a piece of it.Save this picture!© Federico CairoliAn initial program of 150 meters was the first of three possible later stages.Save this picture!© Federico CairoliIts construction is made with traditional materials and technologies as the low budget was a relevant issue during design.Save this picture!© Federico CairoliProject gallerySee allShow lessPopulous Designs Tottenham Hotspur’s New Stadium in LondonArchitecture NewsZaha Hadid Named “New Londoner of the Year”Architecture News Share “COPY” Projects 2012 ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/769705/house-in-el-pinar-nicolas-bechis Clipboardcenter_img CopyHouses•Santa Fe, Argentina Architects: Nicolas Bechis Year Completion year of this architecture project ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/769705/house-in-el-pinar-nicolas-bechis Clipboard Save this picture!© Federico Cairoli+ 25 Share Argentina Year:  ArchDaily CopyAbout this officeNicolas BechisOfficeFollowProductsWoodSteelConcrete#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousesSanta FeArgentinaPublished on July 08, 2015Cite: “House in el Pinar / Nicolas Bechis” [Casa en el Pinar / Nicolas Bechis] 08 Jul 2015. ArchDaily. Accessed 11 Jun 2021. ISSN 0719-8884Browse the CatalogVentilated / Double Skin FacadeTechnowoodClick Façade SystemWindowsMitrexSolar WindowMetal PanelsAurubisOxidized Copper: Nordic BrownAcousticKvadrat AcousticsAcoustic Panel System in AMOREPACIFIC HeadquartersStonesCosentinoSilestone® Surfaces – Loft SeriesWoodLunawoodThermo Timber and Industrial ThermowoodLightsLouis PoulsenOutdoor Lighting – Flindt PlazaTiles / Mosaic / GresiteLove TilesPorcelain Tiles – NestAluminium CompositesMetawellAluminum Panels for Interior DesignMetallicsRHEINZINKZinc Roof Systems – Double Lock Standing SeamStoolsWilkhahnOffice Stool – Aline-SBulbs / Spots / Wall LightsUniosHorticultural Luminaire – Kobe FloMore products »Save世界上最受欢迎的建筑网站现已推出你的母语版本!想浏览ArchDaily中国吗?是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my streamlast_img read more


first_imgDelta ground & cabin crew supported by U.S., global unionsTransport unions across the U.S. are joining forces with International Transport Workers’ Federation (ITF) affiliates in North America to back the Machinists’ (IAM) campaign to organize the ground and cabin crew at Delta Air Lines. Following endorsements from the Transport Workers Union and Flight Attendants (APFA), the Air Line Pilots Association became the latest to join the campaign the week of May 20.The campaign already received support from AFL-CIO President Richard Trumka and ITF General Secretary Stephen Cotton at IAM’s recent transportation conference in Las Vegas. There APFA National President Lori Bassani announced her union’s support.ITF and its worldwide affiliates are showing solidarity by meeting Delta cabin crews during international layovers and sharing their experiences. (itfglobal.org, May 24)Judge orders new union vote at Kumho Tire in Macon, Ga. A National Labor Relations Board judge ruled May 14 that a new union vote must take place at Kumho Tire in Macon, Ga. The judge found the south-Korean-owned company violated workers’ rights before and during the United Steelworkers balloting in October 2017. The USW lost the election by only 28 votes, following a relentless campaign of intimidation, scaremongering and suppression of union organizing by seven full-time union busters at the plant. The judge ruled that Kumho’s tactics were “pervasive,” as it illegally interrogated employees and threatened to fire union supporters and close the plant if the union won. The judge ordered the “extraordinary” remedy of requiring company officials to read a notice to all employees outlining the specific ways in which workers’ rights had been violated.The USW is affiliated with IndustriALL Global Union, a global union federation which the Korean Metal Workers’ Union (KMWU), representing over 3,500 workers at Kumho Tire in south Korea, is also affiliated with. IndustriALL and KMWU have been supporting the Macon workers in their battle for union representation.“IndustriALL congratulates USW campaigners. We will stand alongside our USW sisters and brothers until Kumho Tire workers in Macon, Georgia, win their first collective agreement.” (industriALL.org, May 28)Fighting lockout at DowDuPont chemical plant in Texas On 22 April members of United Steelworkers Local 13-1 were locked out of a plant that produces specialized acrylic-based chemicals at Rohm and Haas Texas lnc., a wholly owned subsidiary of Dow Chemical in Deer Park, near Houston. The 235 workers were locked out after attempts to negotiate a collective agreement with DowDuPont (merger of Dow and DuPont in August 2018) went nowhere. The company’s “last, final and best” offer on May 20 offered no substantial changes from its previous hardline position. The workers, concerned about understaffing and its consequences for safety, have made several proposals, which the company has ignored. The workers fear the local community is at risk because inexperienced managers are handling dangerous chemicals and using unfamiliar processes that are not part of their duties.This struggle is supported by the DowDuPont North American Labor Council, led by the USW. The network includes DowDuPont unions around the world and IndustriALL Global Union, which is mobilizing international solidarity. (industriALL.org, May 22) Stopping wage theft in MinnesotaProvisions in the Minnesota Jobs, Economic Development, and Energy omnibus budget bill passed May 24 make wage theft in excess of $1,000 a felony and penalize employers who retaliate against employees who report it. The bill, one of the strongest such U.S. laws, also provides an increase of nearly $4 million to expand prevention, inspection and investigative efforts.Wage theft occurs when employers don’t compensate workers by failing to pay overtime, misclassifying them as independent contractors or declining to pay them outright. The law increases the state’s ability to prosecute employers to prevent the loss of an estimated $12 million in unpaid wages annually from roughly 39,000 Minnesota workers. Passage of this law is a huge victory for the Minnesota Coalition to End Wage Theft, which includes 21 unions and worker advocacy organizations. A coalition statement pointed out that institutional imbalances of power disproportionately impact women, people of color and immigrants.Nely Bautista, a wage theft victim and member of Centro de Trabajadores Unidos en la Lucha, a group in the coalition, said, “It gives us hope because we’re being taken seriously. This change comes from us, the workers. [It] is going to benefit a lot of people. We are going to be able to work more confidently with the knowledge that the law protects us.” (Workday Minnesota, May 24)FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thislast_img read more


first_img RSF_en Reporters Without Borders (RSF) and TV5-Monde will award their 2017 Press Freedom Prize on 7 November. The ceremony will be held as part of the World Forum for Democracy in Strasbourg and there will be three laureates, a journalist, a citizen-journalist and a media outlet. News Organisation Help by sharing this information There are 18 nominees this year, 18 journalists, citizen-journalists and media outlets that were chosen by RSF’s staff on the basis of their professionalism, independence and commitment to media freedom. Three of them will receive the RSF-TV5 Monde Press Freedom Prize in Strasbourg on 7 November.The annual RSF-TV5 Monde Prize has been drawing attention to the importance of the freedom to inform since 1992 by honouring journalists and media outlets that have made a noteworthy contribution to the defence or promotion of this freedom. Each award comes with 2,500 euros in prize money.In the journalist category: “Just two years ago, it would have been inconceivable for a journalist to be tried by a military court, but the aim of this case is to intimidate the entire profession,” Tomasz Piatek told RSF in July. An investigative reporter for the left-wing daily Gazeta Wyborcza, Piatek is facing the possibility of being prosecuted by a military court by defence minister Antoni Macierewicz over “Macierewicz and his secrets,” a book that sheds a critical light on his relations with persons linked to the Russian intelligence services. Piatek is facing a possible three-year jail sentence. He has also been the target of angry verbal attacks in the pro-government media and threats ever since his book’s publication. Mehman Aliyev is one of the pioneers of journalism and the fight for independent reporting in Azerbaijan. Resisting Soviet censorship, he and a few friends created the Turan news agency in May 1990. A generation later, Turan is the only remaining independent media outlet in a country ranked 162nd out of 180 in RSF’s World Press Freedom Index. Producing dispatches in three languages, Turan has become an essential news source thanks to the professionalism of its reporters, who don’t hesitate to cover even the most sensitive subjects. The escalating repression finally caught up with Mehman Aliyev in August of this year when he was jailed, and Turan was forced to suspend operations. Thanks to international pressure, he was freed three weeks later and he is now eager to resume his work with his team, whatever it takes.Independent journalist Rana Ayyub targeted India’s all-powerful Prime Minister Narendra Modi by conducting an undercover investigation into the origins of his power and his nationalistic discourse in the state of Gujarat. Defying the harassment and self-censorship that undermines journalism in India, her book, “Gujarat Files: Anatomy of a cover up,” challenges Hindu extremism and the caste system, shedding light on the massacre of Muslims in 2002. As a result, she has been the target of hate messages from government supporters, and has been hounded and threatened. Her commitment and situation are akin to those of Gauri Lankesh, a friend and fellow journalist who was tragically murdered on September 5, 2017.Alexander Sokolov is a Russian investigative journalist who specialized in covering large-scale corruption for the independent media group RBC. After two years in pretrial detention, he was sentenced in August 2017 to three and a half years in a penal colony on a charge of “perpetuating the activities of a banned extremist organization.” His past activism was the supposed grounds on which he was convicted, but the weakness of the prosecution case suggests that his journalism was the real reason. Shortly before his arrest, he wrote a detailed article about the embezzlement of public funds in the construction of the high-profile Vostochny Cosmodrome.A Colombian photo-journalist, Miguel Gutiérrez has captured remarkable images of the social unrest in Venezuela in 2017. Working for EFE, the world’s leading Spanish-language news agency, he has provided detailed coverage of the demonstrations that left hundreds dead and thousands injured from April to August 2017. Although he has been physically attacked and although some of his equipment was stolen while he was out reporting on May 2, he continues to working tirelessly in an increasingly polarized and dangerous environment. Based in Caracas for more than ten years, he has covered many important issues linked to Venezuela’s politics, including poverty, shortages and violence.Masoumeh Hidary, 35, runs Radio Sahar, a radio station presented by women for women. It covers issues such as violence against women, their place in society, and how they are regarded in the provinces where traditions are strongest. Hidary previously worked as a reporter and presenter for several radio stations in Herat province and for various national media including the state radio and TV broadcaster. Radio Sahar was first launched in 2004, after the fall of the Taliban government, but stopped broadcasting in 2010 because of financial and security problems. It resumed operations under Hidary’s leadership in December 2016.A leading Mexican journalist who never minces words about her country’s rulers, Carmen Aristegui anchors the CNN en español program “Aristegui” and edits the Aristegui Notícias news website. She has been the target of work-related threats and harassment for years, above all because of her acerbic criticism of the government. The files of several ongoing stories were stolen when the offices of Aristegui Notícias were burgled in November 2016. In June 2017, the government was accused of using sophisticated spyware to hack into the phones of journalists and others in order to monitor their activities. Aristegui, who had just exposed a scandal implicating the president and his family, was one of the main targets of this extensive illegal surveillance operation. The quality of her work has won her many international awards.In the citizen-journalists categoryOne of the few sources of independent reporting about human rights and civil liberties in the UAE, the blogger Ahmed Mansoor was jailed on March 19 on charges of posting false information on social networks, endangering national unity, and damaging the UAE’s reputation. In the weeks prior to his arrest, he had called for human rights defender Osama Al Najjar’s release and had condemned the 10-year jail sentence imposed on the academic and activist Nasser bin Ghaith. He received the Martin Ennals Award for Human Rights Defenders in 2015.An outspoken blogger and defender of the freedom to inform in a country where the authorities keep the population and the media under close control, Pham Minh Hoang has repeatedly been the victim of judicial and psychological harassment. Detained in 2010, he was convicted the following year of attempted subversion for blogging about education, the environment and corruption. His family was even the target of threats shortly after his release. His refusal to submit to pressure finally led the Communist Party to strip him of his nationality in violation of the constitution, and to deport him in June of this year. Now in exile in France, he is trying to recover his nationality and return to his family in Vietnam.The founder and editor of JamiiForums, East Africa’s leading online platform for anonymous citizen-journalists and whistleblowers, Maxence Mello is currently being prosecuted by Tanzania’s judicial authorities in a bid to make him reveal the identity of its contributors. The mainly Swahili-language website has helped to expose corruption scandals involving leading privately-owned companies with links to the government. It protects the identity of its contributors from the public but conducts extensive checking in order to prevent misinformation. According to Mello, more than half of Tanzania’s parliamentarians are subscribers and several journalists have used information posted on JamiiForums as the basis for articles about corruption.Arrested in December 2013, Tehran-based photographer Soheil Arabi was mistreated and subjected to solitary confinement for two months to force him to confess to involvement in creating a Facebook network that blasphemed Islam and criticized the government. A long judicial saga ensued in which he was initially sentenced him to three years in prison, 30 lashes, and a heavy fine. A few months later, he was retried and sentenced to death, but the death sentence was eventually overturned and in September 2015 he was sentenced to seven and a half years in prison. In July of this year, his wife was arrested and was held for eight days, and she is still being subjected to threats and harassment. Arabi began a hunger strike at the end of August. In the media categoryThe online newspaper Mada Masr is a key source of news about Egypt for both Egyptian and international readers, covering sensitive subjects usually unacknowledged by other Egyptian media. It was launched in 2013 by a group of young journalists who had learned their trade at Egypt Independent, a newspaper that was shut down after publishing an article criticizing the armed forces. Produced in Arabic and English-language versions, Mada Masr is now also censored because it strives to provide concerned reporting from an independent viewpoint. It was one of the first websites to be hit in May 2017, when the authorities began imposing a digital blackout that is now blocking access to hundreds of sites within Egypt. Since then, Mada Masr has also been posting its articles on its Facebook pageThis independent Arabic-language newspaper was the last bastion of free speech in the Kingdom of Bahrain, where outspoken journalists and commentators are persecuted and risk long jail sentences on trumped-up charges. After being in the regime’s sights for years, Al-Wasat has been closed arbitrarily since June 5 for “repeated law-breaking.” It is accused of inciting divisions and trying to undermine Bahrain’s international relations in an article about the recent protests in Morocco. The newspaper has been shut down several times since its creation in 2002, but was more recently forced to fire all of its staff (more than 160 employees), which has endangered its chances of survival. Launched in 1993 with the aim of contributing to the advent of a free press in Cambodia, the Cambodia Daily has just been forced to close by the government’s fiscal harassment, printing its last issue on September 4. Publishing in both English and Khmer, it was a source of independently reported news and information for nearly a quarter century in a country where most of the media follow government directives. Its 30 or so staff members never hesitated to expose cases of corruption or attacks on the environment. It finally fell victim to a new offensive against media freedom launched by Prime Minister Hun Sen’s government in the run-up to a general election in 2018. The newspaper still has an online presence.Created in 2002 in the southern mining town of Ilakaka, Radio Jupiter is one of Madagascar’s few independent radio stations. Its founder, Fernand Cello, has never stopped exposing collusion between the local authorities and privately-owned companies. The station fell victim to an arson attack in 2005 but managed to reopen in 2012. It was deprived of power in August 2016 after criticizing the local power company but was able to continue operating by acquiring solar panels. After Cello accused a mining company, Gondwana, of operating illegally, the police confiscated the radio station’s transmitter in December 2016 and the authorities opened proceedings against Cello on a charge of “inciting rebellion.” Arrested after being hospitalized in May 2017, he is still in prison pending his judgement. Charges have meanwhile been brought against Gondwana.Founded in 2003, the weekly magazine Río Doce is based in Sinaloa, a Mexican state that is disproportionately affected by organized crime. Produced in print and online versions, it specializes in investigative and in-depth reporting. Because of its independence and its critical views, many of its journalists have been threatened and it has been publicly denigrated by the Sinaloa authorities. On May 15 of this year, masked gunmen killed one of the magazine’s founders, Javier Valdez Cárdenas, who was also an AFP reporter. His death sent a shockwave through Mexico and prompted many demonstrations of solidarity with Río Doce’s journalists.Factum is a Salvadoran online magazine that was launched in 2014 by two journalists, one specialized in covering culture and entertainment, the other in covering corruption and drug-trafficking. In August of this year, it published an investigative report entitled “Inside the police death squad,” claiming that a group within the police was summarily executing members of “pandillas” (criminal gangs). The judicial authorities launched an investigation in response to the magazine’s allegations. But the report also triggered smear campaigns, harassment, intimidation, and death threats against the journalists at Factum and El Faro, a publication that picked up Factum’s story. Some of the threats came from groups linked to the police.The fight for independently reported news and information is the driving force behind Medyascope, an online platform launched in September 2015 by leading journalist Ruşen Çakır, whose motto is “Because it’s free.” Medyascope aims to combine new technology with the best reporting standards to reopen a public debate that is largely suppressed in Turkey, which is ranked 155th out of 180 countries in RSF’s 2017 World Press Freedom Index. It uses videos that are broadcast online and made available as podcasts to give a voice to journalists marginalized by the government’s crackdown, and to citizen-journalists. Its programs quickly became structured, and include sections on a wide range of subjects such as politics, society, culture, and sport. Some of its programs are available in Kurdish, German, French and English. They include a weekly English-language podcast called “This Week in Turkey.” October 25, 2017 – Updated on October 27, 2017 18 journalists and media outlets nominated for 2017 RSF-TV5MONDE Prizelast_img read more


first_imgNews Reporters Without Borders today condemned the Belarusian government’s repeated attempts to close down the weekly Nasha Niva, one of the country’s few independent newspapers, this time exploiting the fact that it now lacks fixed premises.A week before the 100th anniversary of its founding yesterday, the newspaper received a warning from the information ministry that the latest issue “does not mention the newspaper’s current address, which violates article 26 of the media law.”“The authorities simply want to close the newspaper down,” editor Andrei Dynko said. Reached by Reporters Without Borders, Viktor Guretski, the head of the ministry’s bureau of licences, confirmed that a newspaper that does not identify its legal address in its issues risks being suspended. Nasha Niva has signed four rental contracts since April in its search for new premises, but each contract has subsequently been cancelled under pressure from the authorities.“As in the case of Arche, a cultural magazine suspended by the information ministry in September, the authorities often use these practices to neutralise the independent press,” Reporters Without Borders said.———19.04.2006President still hounding dissidents and trying to stifle oldest independent newspaperThe government is targeting Nasha Niva, the country’s oldest independent weekly, which on the eve of its 100th anniversary is in peril of imminent closure, said Reporters Without Borders, condemning President Alexander Lukashenko’s continued hounding of dissidents.The weekly has been put under threat by a “totally absurd” administrative attack under which it has been denied the right to publish legally, the press freedom organisation said. The government has justified the refusal by the fact that its editor Andrei Dynko was sentenced to ten days in prison on 22 March during a post-electoral crackdown.In a letter dated 10 April 2006 and signed by the Minsk municipality’s ideological head, the weekly was refused confirmation of the lodging of its legal address in the capital, which is essential for it to be registered with the Information Ministry.On the same day, after two months of deliberation, the Communications Ministry rejected the newspaper’s request for a licence to sell Nasha Niva through subscription.“This case is totally absurd. The letter the newspaper received was signed by an ideological official, someone who has no reason to be involved with this type of administrative formality,” the organisation said.“On top of that, you cannot prevent a newspaper from appearing simply because its editor has been arrested. Administrative force is a Belarusian speciality and other independent newspapers have already suffered from the same procedure. President Lukashenko’s recent election victory, seen by most observers as tainted by irregularities, has been the signal for a witch-hunt against dissident media,” it added.The editor, Andrei Dynko, told Reporters Without Borders that he saw the attempt to close the paper as political. The decision, which he called a “legal absurdity”, came he said from the ideological head of the presidential administration, Oleg Proleskovsky. Nasha Niva was founded in Vilnius, Lithuania, in 1906. The weekly, published in the Belarusian language, was designed to protect Belarusian identity from being swamped by Soviet influence, by encouraging people to think, write and read in the language. The weekly has always criticised the government for its dependence on Russia and its policy of destroying national identity. In the run-up to the election it was used as a platform by opposition leader Alexander Milinkevich.The newspaper has suffered various breaks in contracts during a crackdown against independent media a few months ahead of presidential elections. Since January 2006, the state-controlled post office has removed Nasha Niva from the list of media which it delivers to subscribers, and the Minoblsajuzdruck company, a subsidiary of Belsoyouzdrouk, which has a press distribution monopoly, broke its contract with the newspaper. Since then it has been published by relying on individual donations but sales have fallen sharply to 2,500 copies.Andrei Dynko said he plans to relocate Nasha Niva to Vilnius if no solution can be found in Belarus. He has also written to international organisations and Lithuanian’s culture ministry urging them to press UNESCO to include Nasha Niva in its list of humanity’s cultural heritage. to go further Follow the news on Belarus RSF at the Belarusian border: “The terrorist is the one who jails journalists and intimidates the public” News News RSF_en Help by sharing this information BelarusEurope – Central Asia Russian media boss drops the pretence and defends Belarus crackdown BelarusEurope – Central Asia June 2, 2021 Find out more “We welcome opening of criminal investigation in Lithuania in response to our complaint against Lukashenko” RSF says News November 24, 2006 – Updated on January 20, 2016 Oldest independent weekly threatened by closure on 100th anniversary Related documents Belarus reportPDF – 158.31 KB May 28, 2021 Find out more Organisation Receive email alerts May 27, 2021 Find out morelast_img read more


first_imgInvestigation of the seasonal changes in composition of an immature Antarctic fellfield cyanobacterial/microalgal community has demonstrated a repeated periodicity. The community consisted of only 14 species. Early spring growth of filamentous chlorophytes under snow and ice was followed by summer dominance of the community by cyanobacteria, particularly Phormidium autumnale. Limitation of the chlorophyte populations appeared to be a result of either dehydration of the soil or increased irradiance. The population maximum of the cyanobacteria occurred in mid-summer, although there were no obvious reasons for the cessation of growth at this time, and declined rapidly in late summer. Regrowth of the community occurred from very small inocula each spring, most of the biomass having been lost during late summer or during the washout associated with the spring thaw. This regrowth demonstrates the potential for the population to establish an immature fellfield community very rapidly foliowing exposure by glacial retreat or physical disturbance.last_img read more


first_imgThe four refineries located at three sites in Kaduna, Warri and Port Harcourt had worked only occasionally for years Nigerian Government intends to become minority stakeholder in four refineries. (Credit: Frauke Feind from Pixabay) The Nigerian Government is reportedly in talks with some investors to divest majority stakes in the country’s four refineries.The four refineries are located at three sites in Kaduna, Warri and Port Harcourt. Due to chronic underinvestment, the four refineries had worked only occasionally for years.Nigerian National Petroleum Corporation (NNPC) head Mele Kyari was reported by Reuters as saying to Channels TV that the discussions are underway on an operating model for the four refineries with state oil company NNPC or the government as a minority shareholder.NNPC group managing director Kyari said: “It means there will be more scrutiny of shareholders and also becoming more efficient to operate. That conversation is on the table.”Production currently halted at four refineriesCurrently, the refineries stopped production due to the severe damage of its pipelines feeding crude oil, according to the news agency.In June this year, the Nigerian Government said it is set to commence the construction of the NNPC’s $2.8bn Ajaokuta-Kaduna-Kano (AKK) gas pipeline project.The 614km pipeline project is the phase one of the 1,300km-long Trans-Nigerian Gas Pipeline (TNGP) project. It is planned to be completed within a 24-month schedule.The TNGP project forms part of broader 4,401km-long Trans-Saharan Gas Pipeline (TSGP), which will export natural gas to customers in Europe.NNPC said that the project would unlock 2.2 billion cubic feet of gas to the domestic market as well as support the addition of 3,600MW of power to the national grid.last_img read more


first_img Gavel Gamut By Jim Redwinewww.jamesmredwine.comWISHFUL THINKINGIs there a better time than Christmas? I think not. For those of us fortunate enough to remember Christmas as a feeling of warmth and joy produced by a loving family it simply does not get any better. The strength and confidence those feelings engender when times get rough often provide the difference between success or failure or even survival.When we are tossed by the waves of ignorance or malice we can reach back to those times when love was not only requited but unconditional. Hot chocolate and Christmas carols shared with family and friends over the years provide an unshakable foundation when the world treats us cruelly or worse, indifferently.As one who has often observed a parade of people whose Christmas experiences are of abuse and separation, I spend a lot of time thinking, “There but for fortune.”  When I reflect on Christmas past my memories include generosity, security and sacrifice for others or for me. But generations of people who have been brought before me in court this time of year often reflect a profound hopelessness. Frequently they include children whose only sin was to be born into the wrong family.I realize my thoughts are neither rare nor new. One does not have to be a judge to see great heartache or to empathize with those who live it. In fact, at Christmastime the very best in people often rises to the surface as giving to others increases greatly. We know, of course, we should act this way year-round. However, it is still better to do so now than never.As for me I know I was simply lucky to be born into a family where Christmas Eve meant gathering at Grandma and Grandpa’s then singing carols with Mom, Dad, my sister and brothers on the way home before experiencing the joy and excitement of Christmas morning. That is the rock upon which much of my life has rested. I wish a similar foundation, regardless of one’s beliefs, were true for everyone.For more Gavel Gamut articles go to:www.jamesmredwine.comFacebookTwitterCopy LinkEmailSharelast_img read more


first_imgHundreds of Cambridge and Allston-Brighton residents didn’t let Saturday’s weather dampen their spirits as they watched Harvard beat Cornell 24-7 as part of Community Football Day. The annual event, now closing in on 25 years, offered not only free admission to the stadium, but lunch, raffles, face painting, and more.“You could say it’s a tradition,” said Renal Jean, assistant coach of the Bengals at Brighton High School, who brought about 20 of his varsity high school players to see the game. “I played for Brighton High myself, and my coach brought us every year, so I felt it was important to continue that tradition,” he said. “We bring the team to a Harvard game every year. Harvard does a lot to support us, so we feel like it’s important that we come out to support them.”Before heading out into damp conditions, families gathered at the nearby community tent, which offered children’s activities, free hot dogs, and drinks. Members of the Harvard Dance Team were on hand, doing face painting and temporary tattoos for the kids.“We’re hoping they brave the rain for some fun,” said dance team member Halie LeSavage ’17.Selena Li ’15, co-captain of the team, said volunteering at events like Community Football Day is crucial to establish a strong sense of community.“That’s one of our goals as the dance team, to volunteer at events around Harvard and MIT and really build spirit for Harvard,” she said.Stepping out of the rain, Alana Fisher cradled her 10-month-old son, Isaac, while her other son, 4-year-old Toby, colored in a drawing of a football player nearby.“We thought we’d come check it out,” said Fisher. “My husband and I are from Australia, and we’d never seen a football game, so we wanted to see what it was all about.”Pierre Villard, a Cambridge resident and visiting scholar in materials science and mechanical engineering at the School of Engineering and Applied Sciences (SEAS), and his wife were curious as well.“We thought it was a good opportunity to see a game — this will be our first one,” he said, smiling.“Community Football Day is a terrific way for Harvard to give back to our friends and neighbors, and for us all to enjoy a great game while we we’re at it,” said Kevin Casey, associate vice president for Harvard Public Affairs and Communications. “We were so glad to see so many folks come out, and we know the players and coaches who work so hard are inspired by the community support.”Brighton High coach Jean added that coming to the game was a good way for his players to decide if they wanted to play at the college level.“When they watch the game here at Harvard, they see what’s involved — how it’s at a whole other level,” he said. “It gives them a sense of what’s expected, and whether it’s something they want to pursue for themselves in the future.”Despite the gloomy outset, Harvard not only beat Cornell, but Harvard Athletics partnered with the Allston-Brighton Food Pantry to hold a canned food drive during the game. A win-win for all.last_img read more


first_imgThis semester, more travel options are available for students looking for a ride. Following a pilot program last year, Uber is now officially allowed on campus, according to Notre Dame Security Police chief Keri Kei Shibata.Previously, Uber drivers could only pick up students at public access points, like main circle and library circle. Now, they are treated the same as cab drivers and allowed to go directly to student dorms and other locations on campus to pick up students.Shibata said the newness of Uber as a service for students was a red flag for the administration, so they wanted to take a close look at it before fully approving it. After the success of pilot program during the spring semester of 2016, Shibata said Uber proved it should be treated the same as cabs.“It’s just a new program, and we weren’t sure what the impact might be,” she said. “And so we allowed them to come on campus and closely monitored to make sure there weren’t any problems.”The rationale for slowly introducing Uber was more about practical than safety concerns, Shibata said.“It was partially for security and partially because space is limited on campus, and we weren’t sure how large the demand would be,” she said.Shibata said the University allows all cabs licensed by the city of South Bend to access campus and pick up passengers.“If there were any companies we had continuing problems with, we would restrict their access,” she said. “But so far, there haven’t been any.”The rise of Uber has led to some students taking on roles as drivers. Off-campus junior David Connelly said he started driving for Uber after an upperclassmen recommended he try it.“I just drive whenever I’m not too busy, and it’s a good way to make money for study abroad,” he said.While Uber has increased in popularity, Shibata said cabs still remain the most frequent choice for students and can sometimes lead to safety issues because they often cram in more students than they have seats for.“There are some forms of vehicles that are exempt from having a seat belt in every position,” she said.“But regardless, it’s not safe for there to be more passengers than there are seats.”While this practice is not illegal under Indiana State law — which exempts cabs from seat belt requirements, along with other public transportations like buses — Shibata said NDSP wants to discourage this potentially dangerous practice. Because Notre Dame is private property and NDSP is a private police force, cabs can be pulled over and targeted for overcrowding when on Notre Dame’s campus.“When they’re on campus, we have the ability to say that’s not acceptable,” she said.Tags: Cabs, NDSP, transportation, Uberlast_img read more